Propozycje finansowania ligi

Dział poświęcony Ogólnopolskiej Lidze A Game of Thrones

Jak powinniśmy finansować ligę?

Jednorazowa opłata
7
50%
Opłata za każdy turniej
7
50%
Inaczej
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 14

Awatar użytkownika
e-bej
Posty: 395
Rejestracja: 18 gru 2012, 12:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Propozycje finansowania ligi

Postautor: e-bej » 01 gru 2013, 20:48

Ja tam pewnie nie pojeżdżę za dużo niestety i do ligi nie jestem zapisany (chyba) ale jak trzeba coś wpłacić zeby się kręciło dajcie znać.

Pzdr

Awatar użytkownika
Flint
Posty: 1976
Rejestracja: 19 mar 2012, 20:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: Propozycje finansowania ligi

Postautor: Flint » 01 gru 2013, 20:51

Za dużo nie pojeżdżę, ale "podatek" ligowy wrzucę do puli chętnie.
Bóg, Hodor, Ojczyzna!

Luka_Brazzi pisze:zgadzam się z Flintem

Awatar użytkownika
Szorstki Fred
Posty: 1332
Rejestracja: 12 paź 2011, 09:58
Lokalizacja: Szczecin

Re: Propozycje finansowania ligi

Postautor: Szorstki Fred » 01 gru 2013, 21:17

Jeśli osoby które organizują największe wydarzenia AGOTowe w Polsce z doświadczenia mówią, że jednorazowa opłata ma większy sens to ja się do tej opinii przychylam.

Może kiedyś, w niedalekiej przyszłości, uda się wprowadzić w życie system jednorazowych, niskich "składek" od udziału w turnieju, jednak nie będę cisnął tematu jeśli może się nie udać organizacja Regionalsów.

Pozostaje więc ustalić wysokość opłaty ligowej i dopisanie tego do "regulaminu".
Proponuję:
Publiczne (na forum) deklaracje ludzi którzy w lidze chcą wziąć udział i wiedzą to "z góry". Po odczekaniu 2 tygodni wyliczamy wysokość składki (w zależności od ilości zdeklarowanych osób) i przelewamy "skarbnikowi" (Luka organizuje w tym roku regionalsy? Może od razu do niego?). Każda dołączająca później do ligi osoba uiszcza tej samej wysokości opłatę. Nadwyżka idzie na nagrody/przyszłoroczny Regional/כאַסענע Luki/whatevs).
Co wy na to?
Obrazek"I have a tender spot in my heart for cripples and bastards and broken things"

Awatar użytkownika
Flint
Posty: 1976
Rejestracja: 19 mar 2012, 20:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: Propozycje finansowania ligi

Postautor: Flint » 01 gru 2013, 21:48

Luka nie organizuje regionalsów, tylko European Circus^W Circle, czyli kolejną edycję Flea Bottom Fracas w sierpniu. Regionalsy w tym roku miał robić kto inny.
Bóg, Hodor, Ojczyzna!

Luka_Brazzi pisze:zgadzam się z Flintem

Awatar użytkownika
Szorstki Fred
Posty: 1332
Rejestracja: 12 paź 2011, 09:58
Lokalizacja: Szczecin

Re: Propozycje finansowania ligi

Postautor: Szorstki Fred » 01 gru 2013, 22:48

A już się jakoś umówiliście w kuluarach? Bo ja o niczym takim nie słyszałem...
Obrazek"I have a tender spot in my heart for cripples and bastards and broken things"

matmad
Posty: 187
Rejestracja: 20 kwie 2012, 12:24
Lokalizacja: Łódź

Re: Propozycje finansowania ligi

Postautor: matmad » 01 gru 2013, 23:14

Wydaje mi się, że gdzieś kiedyś na forum był poruszony wątek ruchomych regionalsów. Poza tym faktem jest, że Luka robi Cirkuta który jest bardzo duża imprezą więc wypadałoby go trochę odciązyć i zrobić regionalsy gdzieś indziej :)

Awatar użytkownika
Szorstki Fred
Posty: 1332
Rejestracja: 12 paź 2011, 09:58
Lokalizacja: Szczecin

Re: Propozycje finansowania ligi

Postautor: Szorstki Fred » 01 gru 2013, 23:30

Tak i tak, ale ruchome regionalsy miały podróżować razem z championem, w tym roku zdaje się wygrał Ithil... więc co tam warszawska meto? Organizujecie? :D
Obrazek"I have a tender spot in my heart for cripples and bastards and broken things"

SLave
Posty: 757
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:14
Lokalizacja: Szczecin

Re: Propozycje finansowania ligi

Postautor: SLave » 02 gru 2013, 06:48

matmad pisze:Powiem to jeszcze raz, ale niestety jak nie zbierzemy kasy wcześniej to nie zrobimy regionalsów. Powiedzmy sobie szczerze, czy ktoś z Was jest w stanie wyłożyć własną kasę w wysokości ok 1600 zł z tego co pamiętam na Regionals Kita + kasa związana z samą organizacja ? I liczyć, że może z ligi się w końcu uzbiera, jak powiedział Scaven.


Ja czynię tak w przypadku VTES European Championship Qualifier, i, napiszę szczerze, nie tylko zwraca się, ale zostaje, coby dołożyć do nagród na Polish VTES League Season Finale.

Awatar użytkownika
Flint
Posty: 1976
Rejestracja: 19 mar 2012, 20:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: Propozycje finansowania ligi

Postautor: Flint » 02 gru 2013, 08:48

Szorstki Fred pisze:Tak i tak, ale ruchome regionalsy miały podróżować razem z championem, w tym roku zdaje się wygrał Ithil... więc co tam warszawska meto? Organizujecie? :D


O tym to ja z kolei pierwsze słyszę...
Bóg, Hodor, Ojczyzna!

Luka_Brazzi pisze:zgadzam się z Flintem

Awatar użytkownika
Michalku
Administrator
Posty: 2181
Rejestracja: 19 lis 2010, 20:25
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Propozycje finansowania ligi

Postautor: Michalku » 02 gru 2013, 10:22

Luka_Brazzi pisze:Ze względu na specyfikę kontaktu z FFG (Michałku może potwierdzić jaka to przyjemność)

Potwierdzam, że jest to przyjemność unikalna. Ja na turnieju w Poznaniu byłem przez tych baranów sporo w plecy i tylko dzięki uprzejmości chłopaków, którzy też zaangażowali się w organizację, ten debet nie był jeszcze większy.
Ale do tematu. Przyznam szczerze, nie śledziłem dyskusji jakoś namiętnie, ale rozumiem, że są dwie opcje finansowania ligi. Wpłata określonej kwoty na początku sezonu przez osoby zainteresowane i to ma być budżet głównie na regionalsy, albo tylko i wyłącznie wejściówki na turnieje i te właśnie wejściówki finansują nagrody.

Więc moim zdaniem powinno się połączyć obie rzeczy. Ustalić niższą kwotę opłaty ligowej, która będzie do zaakceptowania dla ludzi i da jakiś zapas gotówki. Nie oszukujmy się, nie ma wielu graczy AGoTa w Polsce, a jeszcze mniejsza ilość będzie zainteresowana ligą. Ja osobiście nie mam już tyle czasu żeby grywać i jeździć na turnieje, także moje obecność w lidze nie jest dla mnie super istotna, ale chętnie wpłacę kasę w imię rozwoju gry w Polsce. Ale tak naprawdę ile osób chętnych się znajdzie? Stawiam na 30-40 max. Pewnie mniejsza kwota zachęci więcej osób, choćby takich jak ja. Bo dlaczego, ktoś, kogo miejsce w lidze w ogóle nie interesuje i nie interesuje go nagroda za regionalsy miałby płacić 40-50 zł za ligę?

Myślę, że nagrody turniejowe powinno się finansować przede wszystkim z wejściówek. Kiedy ja robiłem turniej w Poznaniu (pierwszy ogólnopolski turniej w erze LCG) to była to totalna niewiadoma. Nie miałem pojęcia ile osób przyjedzie i liczyłem każdą złotówkę (dzięki FFG, że mocno się przeliczyłem ;)). Teraz scena jest już mocno rozwinięta, było wiele turniejów i jest łatwiej oszacować liczbę uczestników, a co za tym idzie gotówkę jaką TO będzie dysponował. A jeśli chce być pewny, że nagle mu się nie wycofa 15 osób dzień przed turniejem, to można zrobić przedpłaty, np. połowa wejściówki bezzwrotnie i na tej podstawie wiemy jak duża sala jest potrzebna i na jakie nagrody będzie TO stać. No i wejściówka na turniej w wysokości powiedzmy 40 zł za dwudniowy turniej pełen atrakcji i uśmiechniętych mord naprawdę nie jest wygórowaną stawką. To mniej niż jeden CP ;) A przy 30 graczach daje już konkretną kasę.

Jak w takim razie z wejściówek sfinansować salę, nagrody i jeszcze Regionals Kit? Jeśli komuś bardzo zależy, to właśnie po to może być dodatkowa kasa z obniżonej opłaty ligowej. Ale tak szczerze powiedzcie mi, po co Regionals Kit? Bo chyba tylko po to, żeby w Polsce odbyły się regionalsy. Bo Luka nie raz już udowodnił, że jest w stanie zorganizować lepsze nagrody niż to co kit oferuje, a przy modzie jaka obecnie panuje na Grę o Tron nie jest trudno załatwić jakieś gadżety z AGoT nawet bez znajomości Luki. Ja osobiście bym z Regionalsów w ogóle zrezygnował, nie za tę cenę Regionals Kita. A z tego co widać po Suck Ballsach, zagraniczni gracze przyjadą do nas na dobrą, prestiżową imprezę (jaką już jest ten turniej), nie potrzebują do tego Regionalsów.
Fire and blood


Wróć do „Polska Liga AGoT”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość