Organizacja ligi agotowej

Dział poświęcony Ogólnopolskiej Lidze A Game of Thrones

Czy miałbym ochotę na uczestnictwo w rozgrywkach ligowych?

Tak
31
89%
Nie
1
3%
Od czasu do czasu (raczej nie)
3
9%
 
Liczba głosów: 35

Awatar użytkownika
fruszu
Posty: 1576
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:13
Lokalizacja: Wrocław

Re: Organizacja ligi agotowej

Postautor: fruszu » 30 maja 2014, 06:30

Luka_Brazzi pisze:A ja przypominam, że decyzje w takich sprawach należą do TO. Nawet w sytuacji kiedy jest to turniej sankcjonowany.


Zgadzam się w 100 procentach. Prośba tylko o to, żeby w wątku turniejowym zaznaczyć, że w przypadku gdy będzie mniej niż 12 osób i tak gramy finał top 4. Nie czepiam się, że tego nie zrobiono, bardziej chodziło mi o to, by od następnego turnieju zaznaczyć taką rzecz i tyle (skoro w zasadach ligowych jest napisane, że gramy wg tournament rulesów FFG).

rebel pisze:W łodzi forum miało prawo demokratycznego wyboru na temat finalu, co potwierdzą uczestnicy, co zostało zatwierdzone przez TO. Why? FCUK U that's why...


Rebel, ranisz moje uczucia. :twisted:
Spox, naprawdę nie widzę problemu w tym, że graliście tak jak graliście. Bardziej żałuję, że nie mogłem przyjechać. Choćby po to, by zobaczyć spojrzenie "smutnego misia" Matmada (o Waszych nie mówiąc. Simon, jak mogłeś im to zrobić).
Pisząc, że Slave "słusznie zauważył...", chciałem zwrócić uwagę, że faktycznie w rulesach jest tak, jak mówi. Dlatego warto to brać pod uwagę ;)

Flint pisze:Oraz należy podkreślić, że melee na 3 jest dużo mniej fajne, niż na 4.

Flint, zgadzam się zupełnie.

Awatar użytkownika
Flint
Posty: 1976
Rejestracja: 19 mar 2012, 20:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: Organizacja ligi agotowej

Postautor: Flint » 30 maja 2014, 09:48

To ja mam inną propozycję: w tej chwili w ligowych zasadach w miejscu wyliczeń, ile osób oznacza jaki rozkład gier, są trzy kropki. Spróbujmy to jakoś rozpisać, a przy okazji dodać informację, że za zgodą uczestników TO może, nawet przy zbyt małej liczbie uczestników, zamienić 3-osobowy (ssie) stolik finałowy na 4-osobowy (nie ssie) stolik finałowy. Oraz że w przypadku przybycia, powiedzmy, mniej niż 10 osób, turniej nie jest ligowy i sorry, no bonus.

Czy takie rozwiązanie usatysfakcjonowałoby wszystkich?
Bóg, Hodor, Ojczyzna!

Luka_Brazzi pisze:zgadzam się z Flintem

Awatar użytkownika
Szorstki Fred
Posty: 1332
Rejestracja: 12 paź 2011, 09:58
Lokalizacja: Szczecin

Re: Organizacja ligi agotowej

Postautor: Szorstki Fred » 30 maja 2014, 09:59

W pierwszym punkcie jak najbardziej - ale za jaką zgodą? Wiekszościową? Całkowitą? A co jak przyjedzie Slave i powie, że się nie zgadza? Widzisz komplikacje?
Przecież i tak TO decyduje, tu się nic nie zmienia - ważne jest jedynie, żeby dał znać z wyprzedzeniem. A napisanie na forum dwóch zdań naprawdę nie jest aż takim wysiłkiem.

W drugim punkcie zupełnie się nie zgodzę.
Zwiększanie liczby wymaganych uczestników to turniejów ligowych to zły pomysł.
Celem ligi jest zachęcić ludzi do grania przez współzawodnictwo i nagrody oraz im to ułatwiać (struktura organizacyjna, pomoc na forum) a nie nakładać obostrzenia.
Do tego wcale nie mamy tak dużo licznych ośrodków grających - Katowice i Warszawa to największe skupiska. Gra jeszcze Łódź, Szczecin, Zielona Góra, Trójmiasto i Wrocław miały się rozkręcać - nie utrudniajmy.
Obrazek"I have a tender spot in my heart for cripples and bastards and broken things"

Awatar użytkownika
Flint
Posty: 1976
Rejestracja: 19 mar 2012, 20:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: Organizacja ligi agotowej

Postautor: Flint » 30 maja 2014, 10:12

OK, słuszne uwagi.

Chodzi mi o to, że bez sensu pisać to za każdym razem, można to ująć w regulaminie. Ponieważ nieobecni nie mają racji ograniczyłbym to do tych trzech graczy, którzy mieliby sami grać w finale - czy mają chęć na dodatkowe towarzystwo. To chyba niezłe rozwiązanie?

Co do drugiego punktu, to rozumiem Twoje podejście, ale ono może prowadzić do trzyosobowych turniejów ligowych, gdzie tylko jedna osoba gra ligowo (teoretycznie, oczywiście). Albo, skoro już o tym mowa, do dwuosobowego turnieju joust.

Jakieś dolne ograniczenie moim zdaniem być musi.
Bóg, Hodor, Ojczyzna!

Luka_Brazzi pisze:zgadzam się z Flintem

Awatar użytkownika
Szorstki Fred
Posty: 1332
Rejestracja: 12 paź 2011, 09:58
Lokalizacja: Szczecin

Re: Organizacja ligi agotowej

Postautor: Szorstki Fred » 30 maja 2014, 10:27

Dzięki, ale znów musze się nie zgodzić :)
Finaliści nie mogą wpływać na zasady na których grają - tak samo zresztą jak i inni gracze. Dletego decyzje podejmuje TO i powinien je podjąć z góry.
Oczywiście w ekstremalnych przypadkach - zapowiadało się 12 osób, przyjechało 7 można zdecydować na miejscu o zmianie formuły finału - tylko pod jednym warunkiem - ogłosić to przed rozpoczęciem gier.
Zmiany reguł w trakcie trwania turnieju dla mnie śmierdzą i wolę ich unikać.

min. liczba osób do turnieju ligowego jest już ustalona - sześć osób.
Regulamin Ligi pisze:W turnieju musi wziąć udział minimum 6 osób. W przeciwnym wypadku nie będą przyznawane punkty rankingowe za udział w takim turnieju.

Jak dla mnie jest ok zarówno do melee jak i joust.
Obrazek"I have a tender spot in my heart for cripples and bastards and broken things"

Awatar użytkownika
Flint
Posty: 1976
Rejestracja: 19 mar 2012, 20:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: Organizacja ligi agotowej

Postautor: Flint » 30 maja 2014, 10:39

Cholera, znów masz rację, muszę się chyba wyspać :-).

To może wpisać na sztywno 4 osoby i już? To, że FFG chce 3,to tylko kolejny dowód na to, że nie rozumieją melee :-).
Bóg, Hodor, Ojczyzna!

Luka_Brazzi pisze:zgadzam się z Flintem

Awatar użytkownika
jim
Posty: 1057
Rejestracja: 28 mar 2012, 22:28
Lokalizacja: j-no

Re: Organizacja ligi agotowej

Postautor: jim » 30 maja 2014, 10:50

Na serio, granie turnieju (jakkolwiek granie i spotykanie się z innymi gotowcami zawsze jest zajebiste) melee w 7 osób dla mnie jest bardzo słabe i raczej demotywujące. Cały czas grasz przynajmniej z jednym lub dwoma graczami, z którymi już grałeś tego dnia. Po koniec jest tak, że prawie wszyscy przy stole znają swoje decki. Ciężko jest mieć w zanadrzu schowany jakiś trick...
Ja dolną granicę graczy wymaganych do liczenia turnieju jako ligowego rozumiem właśnie jako zachęcenie ludzi do grania. Albo inaczej: motywację dla organizatorów do takiego wypromowania swojego turnieju i zachęcenia innych graczy, żeby te np. 10 osób się znalazło. Pokombinować tak z terminem, żeby z sąsiedniego dużego ośrodka dojechało kilku graczy i uzupełniło listę, w zamian za udział w ich turnieju itp. Robienie imprezy dla kilku osób, z czego mniej niż połowa to ligowcy jest śmieszne. To raczej sztuka dla sztuki. Myślę, że w przyszłym sezonie mocniejsze ograniczenia wprowadzić trzeba.
Dodatkowo postulowałbym zapis o tym, że turnieje mini mogą być organizowane tylko w dni wolne od pracy/nauki. Sorry, ale kto w tygodniu będzie jechał 2+ godzin na turniej? Wiem, zaraz się odezwą głosy: przecież jest głosowanie nad terminem. Ale wiadomo, że w głosowaniu biorą udział głównie zainteresowani turniejem. Wiadomo, że większość zainteresowanych to lokalni/okoliczni gracze i mogą sobie przegłosować co chcą, nawet środek tygodnia. I ten jeden gracz spoza miasta nigdy ich nie przegłosuje, a w środku tygodnia nie będzie w stanie dotrzeć, bo nie weźmie dwóch dni wolnego celem udziału w miniturnieju agot...
Takie tam moje przemyślenia i pewnie też kilku innych osób, które na razie nie mówią ich głośno.
#naczelnyhejternocnikow

bo NW śmierdzą

Awatar użytkownika
Szorstki Fred
Posty: 1332
Rejestracja: 12 paź 2011, 09:58
Lokalizacja: Szczecin

Re: Organizacja ligi agotowej

Postautor: Szorstki Fred » 30 maja 2014, 11:28

Jak dobrze, że w końcu nowy głos dołączył do dyskusji.
Macie swoje przemyślenia to piszcie jak jim a nie się tam po kątach kryć!
Obrazek"I have a tender spot in my heart for cripples and bastards and broken things"

Awatar użytkownika
rebel
Posty: 125
Rejestracja: 19 mar 2013, 16:20

Re: Organizacja ligi agotowej

Postautor: rebel » 30 maja 2014, 14:17

fruszu pisze:Rebel, ranisz moje uczucia. :twisted:

Wybacz Fruszu! Nie miałem zamiaru nikogo zranić!

Chciałem tylko powiedzieć, że granie to przede wszystkim przyjemość. Dlatego staram się, by łódzkie eventy agotowe dawały to co powinny - fun. Dlatego nie staram się niczego narzucać, zawsze dyskutuję z graczami jak mają ochotę grać i staram się o godne nagrody... wszystko dla radości wzajemnego napierdalania się po pyskach:D

Zgodzę się ze Skavenem - to jest pierwszy sezon ligi i dopiero się uczymy.

Podobnie jak Jimm uważam że ligowy event w tygodniu jest raczej słaby, bo kto dotrze z poza danego miasta? Pół biedy Łódź - Warszawa i odwrotnie... ale Katowice - Szczecin - Katowice w środę? Masakracja!

Zgodzę się, że event musi mieć, minimalną liczbę uczestników, ale liczba eventów też powinna być ograniczona. Co by na przykład szkodziło organizować ligowego Jousta co wtorek w Wawie? Meta jest na tyle duża, że uczestnicy się znajdą, Łódź może dojedzie, a reszta raczej nie. dajmy teoretycznie 50 lokalnych ligowych eventów rozegranych przez 6-8 osób i reszta Polski nie dogoni tych osób w punktach choćby byli najlepsi...
Dlatego moim zdaniem, w przyszłym sezonie powinniśmy zagwarantować, że w każdym mieście które ma mete Agot bedzie równa liczba eventów ligowych:
Na przykład lokalny ligowy joust w katowicach po raz drugi w danym sezonie można zorganizować dopiero po lokalnym ligowym evencie w Wawie i w Łodzi.
Taki wymóg miałby dwie konsekwencje:
1) Frekfencja na ligowych eventach będzie lepsza (bo jeśli miasto chce zorganizować event to inne miasta pomogą, żeby znów móc organizować lige u siebie)
2) Będzie bardziej fair, jesli chodzi o możliwość dotarcia na ligowy event, będzie mniej eventów ligowych, ale bądą bardziej syte.

Natomiast nie wnikał bym za bardzo w to ile osób musi się stawić by event był ligowy. Bo to różnie bywa. Wypadki się zdarzają, pogoda bywa różna i foch też się zdarza.. a w 5 osób też można zrobić fajny event bo pięcioosobowa mielonka x3 i finał top3 zagwarantuje każdemu uczestnikowi 8h fajnej zabawy..

Do napisania!

Awatar użytkownika
fruszu
Posty: 1576
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:13
Lokalizacja: Wrocław

Re: Organizacja ligi agotowej

Postautor: fruszu » 30 maja 2014, 14:26

rebel pisze: fruszu napisał(a):Rebel, ranisz moje uczucia. :twisted:


Wybacz Fruszu! Nie miałem zamiaru nikogo zranić!


No coś ty, serio? :)

rebel pisze: Chciałem tylko powiedzieć, że granie to przede wszystkim przyjemość. Dlatego staram się, by łódzkie eventy agotowe dawały to co powinny - fun. Dlatego nie staram się niczego narzucać, zawsze dyskutuję z graczami jak mają ochotę grać i staram się o godne nagrody... wszystko dla radości wzajemnego napierdalania się po pyskach:D

Nic dodać, nic ująć.

Co do poruszonego tematu "50 eventów w sezonie" to regulamin akurat przewidział takie pomysły. I tu cycaty:
"Turniej lokalny nie może być organizowany na terenie danego miasta/regionu częściej niż raz w miesiącu." (EDIT: jak ktoś każe zdefiniować w regulaminie co to jest region to w pysk!)
" (...) Pod koniec ligi każdemu z graczy zliczane będą punkty z siedmiu turniejów w których zdobył najwięcej punktów. "


Jeśli chodzi o frekwencję, to zgadzam się z Rebelem, że póki co lepiej nie stawiać ograniczeń większych niż dotychczasowe 6 osób. Pamiętajcie, że to się odbija na punktacji. Jak ktoś gra w 6 osób, to zdobędzie mniej punktów niż w 12.

Trzymajcie się wszyscy, nie mogę doczekać się Regio.


Wróć do „Polska Liga AGoT”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość